Masz pytanie?
Wyszukiwarka
Subskrypcja

Ostatni produkt
Wizyt:
Dzisiaj: 222Wszystkich: 1039228

LaboLAB Geografia - Zmieniająca się planeta ziemia

Cena:5490.00PLN
Netto:4463.41PLN(Vat 23%)
Do koszyka
masz pytania?

Kod produktu: LABG2-PROMO

W tym module są omawiane erupcje wulkanów oraz proces formowania się skał na skutek stygnięcia lawy. Uczniowie badają dostępne w zestawie próbki skał i porównują ich rodzaje. Ponadto wykonują symulację cyklu skalnego, aby przekonać się, jak poszczególne typy skał mogą zmieniać się w zależności od warunków. Tworzą model przebiegu erozji, wietrzenia i osadzania się materiału skalnego. Zmieniając działanie różnych czynników, na przykład poprzez dodanie “roślinności”, przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu.
Uczniowie poznają znaczenie różnych typów map, porównują je i zyskują wiedzę o tym, co mówią nam one o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Uczniowie omawiają też tworzenie się warstw
skalnych i powstawanie skamielin. Dowiadują się, że warstwy skalne zawierające skamieliny tworzą się w miarę upływu czasu, co umożliwia naukowcom określenie, kiedy poszczególne organizmy żyły na Ziemi.
Finalnie, w ramach tego modułu, uczniowie zastanawiają się, w jaki sposób zmiany na Ziemi wpływają na życie człowieka. Erozja gleby jest przedstawiona jako problem dla rolnictwa, a uczniom stawia się wyzwanie opracowania kilku modeli, które go rozwiążą. Testują oni swoje rozwiązania, analizują wyniki i przedstawiają klasie wyciągnięte z nich wnioski.
 
Treści nauczania:
Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
Orientacja w terenie (plan i mapa- odczytywanie informacji na podstawie legendy, wskazywanie miejsc obserwacji; rysowanie planów różnych przedmiotów)
Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (składniki pogody i rodzaje przyrządów do ich pomiaru: temperatura powietrza, zachmurzenie, opady i osady atmosferyczne, ciśnienie atmosferyczne, kierunek wiatru; obserwacje składników pogody – pomiar i analiza ich wyników oraz zależności; opady i osady atmosferyczna- analiza stanów skupienia; zjawiska pogodowe: burza, tęcza, deszcze nawalne, huragan, zawieja śnieżna i ich następstwa)
Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy; rodzaje skał; elementy pagórka i doliny rzecznej; wody stojące i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; organizmy samożywne i cudzożywne; organizmy żyjące w wodzie- warunki życia; przystosowanie, odżywianie)
Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki środowiska antropogenicznego i ich funkcje; zależności między środowiskiem przyrodniczym i antropogenicznym)
Lądy i oceany na Ziemi: rozmieszczenie lądów i oceanów, pierwsze wyprawy geograficzne (kontynenty i oceany- ich położenie na globusie i mapie świata względem równika i południka zerowego; wielkie formy ukształtowania powierzchni Ziemi i akweny morskie na trasach pierwszych wypraw geograficznych)
Krajobrazy świata (położenie na mapie poznawanych typów krajobrazów; główne cechy krajobrazów świata; zależności między położeniem wybranych krajobrazów na kuli ziemskiej, warunkami klimatycznymi i głównymi cechami krajobrazów; rośliny i zwierzęta typowe dla poznawanych krajobrazów)
Geografia Europy (związek między położeniem na granicy płyt litosfery a występowaniem wulkanów i trzęsień ziemi)
Środowisko przyrodnicze Polski (główne typy gleb w Polsce; najważniejsze cechy gleby brunatnej, bielicowej, czarnoziemu, mady i rędziny- ich rozmieszczenie na mapie Polski oraz ocena przydatności rolniczej)
Własny region (główne cechy środowiska przyrodniczego regionu na podstawie map tematycznych)
Wybrane problemy i regiony geograficzne Azji (Azja jako kontynent kontrastów geograficznych; związki między przebiegiem granic płyt litosfery a występowaniem rowów tektonicznych, wulkanów, trzęsień ziemi i tsunami; sposoby zapobiegania tragicznym skutkom trzęsień ziemi i tsunami)
Wybrane problemy i regiony geograficzne Ameryki Północnej i Południowej (prawidłowości w ukształtowaniu powierzchni Ameryki Północnej i Południowej na podstawie map tematycznych)
Magnetyzm (zasada działania kompasu; pojęcie biegunów magnetycznych Ziemi)

W zestawie znajduje się:

- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 30
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
- zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające 8
- 9 próbek gleb występujących na Ziemi 1
- nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg) 1
- piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg) 3
- wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg) 2
- pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg) 2
- nóż z tworzywa sztucznego 32
- kulki przeźroczyste niebieskie 40
- mała mata absorpcyjna 16
- podkładka tekturowa 16
- wytrzymała, plastikowa łyżka 16
- gumowe korki 8
- samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm) 2
- samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm) 2
- wykałaczki 750
- rolka folii aluminiowej 1
- łyżki 4
- woreczki foliowe "strunowe" (30x38 cm) 10
- miska plastikowa 1
- plastikowe kubki (poj. 260 ml) 8
- plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml) 8
- karbowany, plastikowy pojemnik (20x16x7 cm) 8
- pojemnik plastikowy (poj. 5,5L) 8
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda eksperymentu" 1
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 2