Masz pytanie?
Wyszukiwarka
Subskrypcja

Losowy produkt
Drzewa I 5[1].png
Cena:269.00PLN
Ostatni produkt
Wizyt:
Dzisiaj: 254Wszystkich: 1039260

LaboLAB Biologia - Materia i energia w ekosystemach

Cena:4390.00PLN
Netto:3569.11PLN(Vat 23%)
Do koszyka
masz pytania?

Kod produktu: LABB2-PROMO

Opis:
W ramach pracy z modułem MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH uczniowie poznają różnorodność form życia w ekosystemach oraz unikalność sposobów podtrzymania tych form życia. Dowiadują się, że w ekosystemie istnieją siedliska tworzone przez czynniki biotyczne i abiotyczne.
Na tym etapie uczniowie powinni już wiedzieć, że wszystkie żywe istoty wymagają tych samych podstawowych zasobów: żywności, wody, schronienia i powietrza. Poszerzeniem tej wiedzy będzie dyskusja o interakcjach, jakie występują, gdy czynniki biotyczne konkurują o uzyskanie tych zasobów.
Uczniowie dyskutują, jak czynniki biotyczne zależą od czynników abiotycznych, takich jak Słońce, woda i powietrze oraz od innych czynników biotycznych, w tym roślin i zwierząt, umożliwiając im wzrost, reprodukcję i przetrwanie.
Poprzez sześć serii działań badawczych uczniowie badają ruch materii oraz obieg energii w ekosystemie. W miarę realizowania tych działań za pomocą takich modeli, jak: sieci pokarmowe, piramidy żywieniowe i eko-kolumny, coraz lepiej rozumieją zjawiska: konkurencji, współzależności i sfer Ziemi.
Na koniec pracy z modułem omawiają wpływ człowieka na ekosystem oraz możliwe sposoby ochrony środowiska naturalnego.

Treści nauczania:
Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (stany skupienia opadów i osadów atmosferycznych)
Ja i moje otoczenie (rośliny trujące oraz zwierzęta jadowite i inne stanowiące zagrożenie dla życia i zdrowia)
Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; wody stojąco i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; grzyby jadalne i trujące – ich znaczenie w przyrodzie i życiu człowieka; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; organizmy łąk i pół uprawnych; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym)
Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; funkcje pierwiastków i grup związków chemicznych występujących w organizmach; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
Różnorodność życia:
bakterie (miejsce występowania, czynności życiowe, znaczenie w przyrodzie i dla człowieka)
różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa i modyfikacje korzeni, łodygi, liści; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka;
grzyby (środowisko życia; oddychanie, odżywianie; znaczenie grzybów w przyrodzie i dla człowieka)
różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; pierścienice, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki i ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)
Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; określanie cech populacji wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe; odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody)
Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów)

W zestawie znajduje się:
przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 30
dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
duże wypluwki sowy zawierające m.in. niestrawione resztki pokarmu (pazury, dzioby) 15
kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) 16
rękawiczki jednorazowe, polietylenowe 100
lupy 16
plastikowe butelki ze spryskiwaczem do zraszania 4
nasiona rzodkiewki 2
gleba doniczkowa (poj. 17 L) 1
nawóz w płynie (poj. 250 ml) 1
czerwona glina (waga 3,5 kg) w plastikowym wiaderku 1
piasek akwariowy (waga 2,2 kg) 1
żwir akwariowy (waga 2,3 kg) 1
gleba do hodowli dżdżownic 1
sól (waga 700 g) 1
duże, metalowe spinacze do dokumentów, (dł. 2,5 cm) 24
kartki (7,5x12 cm) 100
bawełniany knot, sznurek (dł. 10 cm) 20
cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) 8
woreczki foliowe "strunowe" (30x38 cm) 10
pojemnik plastikowy (poj. 500 ml) 16
zamykany plastikowy pojemnik z otworem na dnie (poj. 230 ml) 20
kubek plastikowy (poj. 300 ml ) 25
plastikowy pojemnik ( poj. 3,5 L) 1
plansza " Sieci i łańcuchy pokarmowe" 70x100 cm 1
plansza " Ptaki drapieżne/ Sowy" 70x100 cm 1
plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda badawcza" 1
duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1 szt.