Masz pytanie?
Wyszukiwarka
Subskrypcja

Losowy produkt
Die Zeit.png
Cena:329.00PLN
Ostatni produkt
Wizyt:
Dzisiaj: 65Wszystkich: 1037909

LaboLAB Biologia - Życie w ekosystemach

Cena:4390.00PLN
Netto:3569.11PLN(Vat 23%)
Do koszyka
masz pytania?

Kod produktu: LABB3-PROMO

Ziemia to wyjątkowe miejsce, jest bowiem jedyną znaną nam planetą, na której może rozwijać się życie. Uczniowie codziennie mają okazję obserwować lokalny ekosystem i różnorodną grupę organizmów w nim żyjących.
W ramach modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen.
W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach. Dowiadują się również, w jaki sposób wszystkie te elementy wpływają na różnorodność życia na Ziemi.

Uczniowie poznają te zagadnienia poprzez badanie, dyskusję i aktywne rozwiązywanie problemów. Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania.
Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie. Uczniowie dowiaduję się czym jest zdrowy ekosystem.

Treści nauczania:
Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
Ja i moje ciało (znajomość podstawowych funkcji układów budujących organizm człowieka: układu kostnego, oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, rozrodczego, nerwowego)
Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; warunki abiotyczne w nich panujące; zasady właściwego zachowania się w lesie; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy;
Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym; wpływ zmian zagospodarowania terenu na krajobraz)
Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów ; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy; czynności życiowe organizmów)

Różnorodność życia:
a) różnorodność i jedność roślin (rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa organów: łodyga, korzeń, kwiat, liście, ich funkcje i modyfikacje; budowa owoców i ich znaczenie w procesie rozprzestrzeniania się roślin ; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka; drzewa liściaste)
różnorodność i jedność świata zwierząt (parzydełkowce, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; ryby- cechy wspólne i przystosowanie do życia w wodzie; płazy- ich cechy wspólne, rozwój, rozmnażanie i przystosowanie do życia w wodzie i na lądzie; gady – ich cechy wspólne i przystosowanie do życia na lądzie, sposób rozmnażania i rozwój gadów, ich znaczenie w przyrodzie; ptaki- ich cechy morfologiczne, rozmnażanie, różnorodność środowisk życia, przystosowanie do lotu, znaczenie w przyrodzie; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)
Genetyka (dziedziczenie jednogenowe i podstawowe pojęcia genetyki)
Ewolucja życia (procesu ewolucji organizmów i źródła wiedzy o jej przebiegu)
Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe)
Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów; wpływ człowieka na różnorodność biologiczną; zasady ochrony różnorodności biologicznej)

W zestawie znajduje się:
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymidrukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 30
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
- przezroczysty, wytrzymały pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów 1
- siatka do chwytania owadów 1
- zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą 2
- opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących 200
- zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny 1
- ziemia doniczkowa (poj. 2 l) 2
- nawóz Osmocote, granullki (poj. 30 ml) 2
- cylinder miarowy (menzurka) z naniesioną skalą (poj. 10 ml) 8
- pipety skalowane (poj. 3 ml) 24
- czerwony barwnik spożywczy w płynie (poj. 30 ml) 1
- knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm) 20
- plastikowe kleszczyki (dł. 12 cm) 8
- drewniane spinacze (klamerki) 18
- przezroczyste kolorowe żetony 500
- siatka / czerpak akwariowy (śr. 7,5 cm) 8
- zestaw kart ze zwierzętami stadnymi 1
- zestaw kart przedstawiających zmienność cech 1
- fotografia nektarnika malachitowego 8
- makaron "kolanka" (waga 0,7 kg) 1
- plastikowy pojemnik (poj. 3,7 L) 8
- pojemniki /kubki plastikowe (poj. 230 ml) 17
- pojemniki /kubki plastikowe (poj. 460 ml) 30
- plastikowy kubek z pokrywką (poj. 30 ml) 48
- miarka/kubek (poj. 60 ml) 9
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda eksperymentu" 1
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1