Masz pytanie?
Wyszukiwarka
Subskrypcja

Losowy produkt
Ostatni produkt
Wizyt:
Dzisiaj: 11Wszystkich: 1037050

Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł WODA - pakiet klasowy z 3 podręcznikami

Cena:11499.00PLN
Netto:9348.78PLN(Vat 23%)
Do koszyka
masz pytania?

Kod produktu: 199251

Moduł WODA - pakiet klasowy z 3 podręcznikami zawiera:

6 zalizek z zestawem narzędzi potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach dwuosobowych (maksymalnie cztery osoby na zestaw). W zestawie znajdują się m.in.: probówki, szalki Petriego, przewody elektryczne, odczynniki, barwniki oraz sprzęt do różnorodnych pomiarów.
30 scenariuszy pozwalających zbadać właściwości wody, podczas prowadzenia eksperymentów o różnym stopniu trudności. Każdy z nich uda się zrealizować podczas jednej lekcji. Każdy scenariusz to teczka z opisem doświadczeń ( karta dla nauczyciela (x 2), karta ucznia (x 15) i karty pracy dla ucznia (2X).
3 podręczniki dla nauczyciela z informacjami organizacyjnymi i merytorycznymi. Zawiera on między innymi merytoryczne informacje o wodzie oraz materiały ekspertów dotyczące przeprowadzania doświadczeń w szkole.
3 Pendrivy z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia.

Prezentowany zestaw zawiera materiały merytoryczne przeznaczone dla trzech nauczycieli oraz 6 pudełek z akcesoriami niezbędnymi do przeprowadzenia doświadczeń. Trzy segregatory/kołobruliony z materiałami organizacyjnymi i merytorycznymi oraz trzy Pendrive mogą zostać wykorzystane przez nauczycieli przedmiotów przyrodniczych a praktyczne zestawy materiałów doświadczalnych w lekkiej, poręcznej walizce mogą być przenoszone między pracowniami przyrodniczymi (biologiczną, chemiczną czy fizyczną). Zestaw umożliwia także przeprowadzenie doświadczeń przez więcej niż jedną klasę w tym samym czasie.

Moduł Woda jest gotowym narzędziem dla nauczyciela, umożliwiającym prowadzenie zajęć dotyczących tematyki wody z wykorzystaniem metody badawczej. Materiały merytoryczne dla nauczyciela oraz 30 scenariuszy badań wraz z kartami dla nauczyciela i ucznia to zasadnicza część Modułu. Tematyka doświadczeń powiązana jest z treścią aktualnej Podstawy programowej przedmiotów takich jak: przyroda, biologia, geografia, chemia czy fizyka w klasach IV-VIII szkół podstawowych. Akcesoria umożliwiające wykonanie doświadczeń o różnym stopniu trudności ułożone są w specjalnym pudełku. Moduł jest prosty i mobilny.

Prezentowany zestaw zawiera materiały merytoryczne dla nauczyciela i uczniów oraz walizkę z akcesoriami niezbędnymi do przeprowadzenia doświadczeń. 

Nauczyciel otrzymuje w Module Woda wszystkie merytoryczne i praktyczne materiały niezbędne do przeprowadzenia doświadczeń. Są to zarówno informacje dotyczące zakresu realizowanej podstawy programowej poprzez poszczególne doświadczenie jak i czasu potrzebnego na realizacje doświadczenia czy informacji o możliwości przeprowadzenia doświadczenia w plenerze. Opis doświadczenia dla uczniów jest bardzo precyzyjny, ale równocześnie prosty i ujęty także w formie obrazkowej.

Tematyka badań Modułu Woda:

Piana: Badanie wpływu stopnia zmineralizowania wody na ilość powstającej piany.
Dwie krople wody: Badanie wpływu napięcia powierzchniowego na objętość kropli wody.
Kropla wody w oleju: Obserwowanie skutków działania sił spójności na kształt kropli wody w oleju.
Pieprz na wodzie: Obserwowanie wpływu napięcia powierzchniowego na obiekty na powierzchni wody.
Ruch płynów w materiałach porowatych: Obserwowanie procesu transportu wody przez materiał porowaty.
Pobieranie wody w roślinie: Badanie zjawiska transportu wody w liściach kapusty pekińskiej.
Parowanie wody w roślinie: Badanie zjawiska parowania wody z powierzchni liści roślin.
Obserwacja organizmów wodnych: Pobieranie, obserwowanie i analizowanie organizmów żywych ze zbiorników wodnych.
Zachowanie rozwielitek: Obserwowanie zachowania rozwielitek w różnych środowiskach.
Najlepsze chłodziwo: Poszukiwanie substancji, która najefektywniej ochłodzi gorącą kamienną kostkę.
Ogniwo galwaniczne: Budowanie prostego ogniwa galwanicznego z cytryny i metalowych gwoździ.
Przewodnictwo elektryczne wody: Badanie przewodnictwa elektrycznego wody. demineralizowanej oraz mieszaniny wody demineralizowanej z solą.
Ruch jonów w polu elektrycznym: Obserwowanie dryfu jonów MnO w polu elektrycznym.
Wytrącanie miedzi z roztworu siarczanu miedzi: Badanie utleniania i redukcji na przykładzie reakcji cynku z siarczanem(VI) miedzi(II).
Gęstość wody w różnych temperaturach: Porównywanie gęstości wody w różnych temperaturach.
Gęstość cieczy: Porównywanie gęstości różnych cieczy (alkohol, olej, woda, słona woda).
Temperatura wody a głębokość: Badanie temperatury wody w zbiorniku wodnym na różnych głębokościach.
Topnienie lodu a poziom wód na Ziemi: Badanie wpływu parowania na proces stygnięcia wody.
Soczewka: Budowanie i porównywanie soczewek z wody i oleju.
Życie w kropli wody: Obserwowanie kropli wody w powiększeniu.
Soczewka z kropli wody: Budowanie mikroskopu ze smartfonu i kropli wody.
Odwadnianie siarczanu miedzi: Badanie zmiany właściwości fizycznych siarczanu(VI). miedzi(II) na skutek utraty wody z sieci krystalicznej.
Woda w polimerach: Badanie pochłaniania wody przez poliakrylan sodu.
Wrzenie wody: Doprowadzanie do wrzenia wody przez zmianę ciśnienia w strzykawce.
Sole w roztworze wodnym: Badanie zjawiska dyfuzji i rozpuszczania soli w wodzie.
Osmoza: Badanie zjawiska osmozy.
Chłodzenie roztworem saletry: Obserwowanie spadku temperatury roztworu w wyniku zjawiska endotermicznego, jakim jest rozpuszczanie w wodzie azotanu(V) amonu.
Parowanie a stygnięcie cieczy: Badanie wpływu parowania na proces stygnięcia wody.
Turystyczna destylarka: Budowanie urządzenia oczyszczającego wodę, wykorzystującego proces odparowywania.
Lód i sól: Badanie wpływu dodatku soli i cukru na szybkość topnienia lodu oraz temperaturę wody