Masz pytanie?
Wyszukiwarka
Subskrypcja

Losowy produkt
srodki-transportu-8-_1x1-1.jpg
Cena:269.00PLN
Ostatni produkt
Wizyt:
Dzisiaj: 217Wszystkich: 1038061

Emocje - pakiet pomocy 2

Cena:2770.00PLN
Netto:2252.03PLN(Vat 23%)
Do koszyka
masz pytania?

Kod produktu: 199335

W skład zestawu wchodzą:

031958 Program multimedialny: Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych
199291 Warto wiedzieć
199225 Klasowa instrukcja fajnych zachowań
199307 Emocjomierz
199217 Eliksir klasowych uczuć
101882 Przycisk alarmowy       
196089 Rzutki-wyrzutki
199309 Pudełko na smutki
199223 Jak radzić sobie ze straszącymi myślami? - plakat
617051 Dywan nastroju - termometr
517043 Piłeczka antystresowa
588009 Żelowa opaska do rozciągania (ciągliwa)
199311 Plakat - Czy ktoś może mi pomóc?
199316 Plakat - Nastolatek i depresja

SZCZEGÓŁOWY OPIS 

031958 Program multimedialny: Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych

Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych to:

dwa programy , których celem jest wzmocnienie oddziaływań terapeutycznych i profilaktycznych w odniesieniu do dzieci i młodzieży, której dotyczą problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w różnych sytuacjach społecznych,
programy wpływające korzystnie na poziom sukcesu osobistego, obraz samego siebie oraz przeciwdziałające występowaniu nieakceptowanych społecznie zachowań,
ćwiczenia multimedialne i scenariusze zajęć adresowane do młodszych i starszych uczniów szkoły podstawowej (6-13 lat),
blisko 300 ekranów multimedialnych z interaktywni ćwiczeniami,
ćwiczenia usprawniające umiejętności skutecznego komunikowania się, okazywania empatii, rozwiązywania konfliktów, budowania dobrych relacji z innymi, a także kształcenie sposobów radzenia sobie z problemami związanymi z procesem rozwojowym lub sytuacjami kryzysowymi,
materiały, które zgodnie z rozpoznanymi potrzebami, mogą być adresowane do większej grupy dzieci i młodzieży (uczestniczącej w zajęciach: socjoterapeutycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, godzin wychowawczych, świetlicowych, terapii pedagogicznej, edukacyjnych, odbywających się podczas rocznego przygotowania przedszkolnego, edukacyjnych z zakresu edukacji społecznej w klasach i młodszych i starszych szkoły podstawowej).
osobne zbiory ćwiczeń dostosowane dla dzieci nieumiejących czytać oraz dla uczniów starszych, w przypadku których zadania zawierają tekst pisany i ćwiczenia bardziej złożone,
zestaw materiałów dodatkowych w pudełku, w tym szczegółowy poradnik metodyczny z propozycjami spotkań tematycznych,
dwa programy (dwie części dla dwóch grup wiekowych), do każdego licencje dla 3 użytkowników,
dodatek w postaci kursu obsługi narzędzia pozwalającego na tworzenie dodatkowych ekranów multimedialnych dla dzieci (np. większej liczby ekranów indywidualnie dostosowanych do danego ucznia).

W programie Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych znajdują się zestawy scenariuszy zajęć grupowych i indywidualnych przeznaczonych do pracy z uczniem w następujących obszarach: samodzielność, samoświadomość, samoregulacja, zainteresowania, motywacja wewnętrzna, identyfikowanie emocji wywołanych sytuacją, pragnienia, przestrzeganie norm i obowiązujących zasad, ocena własnego zachowania (przyczyn, skutków), odpowiedzialność, rozumienie zachowań i sytuacji społecznych, przyjmowanie perspektywy innych, przewidywanie zachowania innej osoby, rozpoznawanie zachowań asertywnych, rozumienie komunikacji, efektywne komunikowanie się i nawiązywanie pozytywnych relacji, kultury osobistej, manier, wyrażanie szacunku, empatia, cierpliwość, myślenie o innych, słuchanie innych, podtrzymywanie przyjaźni, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów i problemów, podejmowanie wyborów, skuteczne współdziałanie w zespole, funkcjonowanie w grupie, praca na rzecz innych, niesienie pomocy itp.

199291 Warto wiedzieć

Pakiet pięciu prezentacji multimedialnych do zastosowania na godzinach wychowawczych w klasach IV-VIII szkoły podstawowej.
Celem zaproponowanych zajęć jest przede wszystkim zwiększanie u dzieci umiejętności komunikacji, empatii i radzenia sobie z emocjami. Niektóre tematy poruszają problem bezpieczeństwa i uświadamiania dzieciom, jak je zachować.
Tematy zajęć:
OGARNIJ SIĘ – jak skutecznie uczyć się i organizować pracę?
POGROMCY STRESU – jak sobie radzić ze zdenerwowaniem i tremą?
TRUDNA SZTUKA KOMUNIKACJI – jak sprawnie się porozumiewać?
„ZAPLĄTANI W SIECI” – jak się ustrzec przed uzależnieniem od komputera?
„BEZPIECZNI W SIECI” – zagrożenia i bezpieczeństwo w internecie?
Każda z opracowanych prezentacji zawiera:
− informacje o celach i przebiegu zajęć oraz potrzebnych materiałach
− materiał dla nauczycieli (krótkie opracowanie teoretyczne tematu)
− prezentację multimedialną dla uczniów
− zadania i karty do pracy dla uczniów
− plakat zawierający najważniejsze zagadnienia i wskazówki dotyczące omawianego tematu

Pomoc ma również przesłanie terapeutyczne.
Pomysły na przeprowadzenie lekcji wychowawczych opracowane zostały przez psychologa klinicznego. Opierają się na wiedzy i doświadczeniu z zakresu wspierania rozwoju społecznego i emocjonalnego dzieci. Proponowane w scenariuszach zajęć metody bazują na założeniach terapii poznawczo–behawioralnej, wykorzystują techniki pracy nad treścią myśli, ćwiczenia wizualizacyjne i oddechowe.

Informacje przeznaczone dla uczniów podawane są w ciekawy i przystępny sposób, angażujący do myślenia i twórczego działania. Przygotowane przez nich w trakcie zajęć materiały pozostają do ich dyspozycji po zakończeniu lekcji wychowawczej.
# licencja bezterminowa

199225 Klasowa instrukcja fajnych zachowań

Pomoc wspomagająca nauczycieli i wychowawców w pracy nad właściwymi zachowaniami dzieci w klasie. Zawiera kartoniki, na których wydrukowane zostały zasady dobrego zachowania się w szkole. Do każdej zasady dobrany został przywilej, który uczeń może zdobyć za to, że przestrzega umowy oraz konsekwencja, która mu grozi w sytuacji jej nierespektowania.
Pomoc została opracowana w oparciu o założenia terapii poznawczo-behawioralnej, która zakłada, że zachowania są kształtowane przez ich następstwa. W zależności od tego, co dzieje się po danym zachowaniu (pojawia się nagroda lub kara) - zachowanie będzie się pojawiało częściej lub rzadziej. 

199307 Emocjomierz

Emocjomierz służy do wskazywania, jakie emocje w danej chwili odczuwamy, określania ich siły oraz podpowiadania, jak obniżyć ich natężenie. Poprzez przesunięcie wskaźnika dziecko sygnalizuje, jaki ma nastrój, a następnie „odczytuje”, co może zrobić, by zmniejszyć swój smutek lub złość. Korzystanie z pomocy ułatwia podjęcie rozmowy na temat nieprzyjemnych uczuć, pozwala uświadomić, że trudne emocje mijają oraz że mamy na nie wpływ. Pomoc może być wykorzystywana w pracy z dziećmi w różnym wieku, o różnych zaburzeniach rozwojowych.

# szer. 50 cm
# wys. 51,5 cm
# produkt wykonany ze sklejki

199217 Eliksir klasowych uczuć

Pomoc ma na celu wspieranie uczniów w odreagowywaniu emocji, które odczuwają podczas pobytu w szkole. Uświadamia, że każdy człowiek ma prawo do przeżywania różnorodnych uczuć, ale należy pamiętać o tym, by okazywać je w sposób akceptowany przez otoczenie. Zachęca do wyrażania emocji dzieci, które nie potrafią mówić o nich wprost – najczęściej odczuwanym stanom emocjonalnym przypisane zostały kolory, za pomocą których dziecko może symbolicznie pokazać, co czuje.
Zestaw zawiera 25 papierowych arkuszy o wymiarach B1, po jednym na każdy dzień miesiąca. Na arkuszu widoczny jest kontur naczynia laboratoryjnego, które będzie wypełniane „eliksirem uczuć”. Uczeń, który odczuwa jakąś emocję może dojść do arkusza, wybrać kolor kredki/flamastra i wrysować w menzurce swoje uczucie – zamalować kawałek kartki, zrobić „mazańca”. Pomoc można również wykorzystywać w gabinecie terapeutycznym, szczególnie w pracy z uczniami z rozpoznaną depresją, ADHD, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi.

101882 Przycisk alarmowy       

Pomoc ułatwiająca uczniom wyrażanie w akceptowalny sposób irytacji i złości. Na poduszce umieszczono czerwone kółko - „przycisk alarmowy” śr. 10 cm, w który dziecko ma uderzać dłonią, gdy czuje się rozzłoszczone. Przycisk można stosować zarówno podczas zajęć lekcyjnych, jak i terapeutycznych. Sprawdza się w przypadku dzieci, które ze względu na swoje zaburzenia mają wzmożoną potrzebę ruchu lub kłopot z kontrolowaniem zachowań (ADHD, zaburzenia opozycyjno-buntownicze, autyzm). Poduszka została wykonana z miłej w dotyku tkaniny bawełnianej w kolorze szarym.
# wym. poduszki 30 x 30 cm

196089 Rzutki-wyrzutki

Dziecko rzuca piłkami, starając się wcelować w odpowiednie miejsce tarczy, jednocześnie wyładowując swoją złość. Można zasugerować, by na małej karteczce napisało lub narysowało powód swojego zdenerwowania i przyczepiło kartkę za pomocą samoprzylepnego rzepu do tarczy. Kolory tarczy symbolizują różne nasilenie odczuwanej złości. Pomoc chętnie wykorzystywana przez uczniów z zaburzeniami zachowania, mającymi problemy w kontrolowaniu wybuchów złości i agresji. Tarcza wykonana z weluru.

# śr. tarczy 97,5 cm
# 3 piłeczki z rzepem o średnicy 4 cm
# uchwyt do zawieszenia na ścianie

 

199309 Pudełko na smutki

Pozwala na wyciszenie trudnych doznań. Dzieci czasami wyrażają smutek w sposób bezpośredni, słowami, płaczem, a czasem ukrywają uczucia, stają się mniej aktywne lub nadmiernie pobudzone. Pudełko na smutki jest jednym ze sposobów świadomego odreagowywania smutku. Dziecko opisuje lub przedstawia w formie rysunku swój nastrój, a następnie wrzuca kartkę do pudełka, co wzmacniamy sugestią, że smutne myśli można „wyrzucić”. Pomoc można wykorzystywać w terapii dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami lękowymi, depresją, zespołem Aspergera, ADHD.
# pudełko wykonane ze sklejki #wym. 20 x 13 x 8,5 cm

199223 Jak radzić sobie ze straszącymi myślami? - plakat

Plakat przedstawia różne pomysły na rozładowanie emocji lęku lub smutku, szczególnie przez dzieci cierpiące na depresję lub zaburzenia lękowe. Zaproponowane sposoby oparte zostały na ćwiczeniach wizualizacyjnych i oddechowych. Ich celem jest uczenie dziecka radzenia sobie z negatywnymi myślami oraz zmniejszenie napięcia emocjonalnego. Ważnym elementem jest dołączona do plakatu instrukcja dla nauczyciela lub psychologa, wyjaśniająca na czym polegają poszczególne sposoby rozładowywania trudnych emocji oraz zawierająca wskazówki, jak przedstawiać je dzieciom. # wym. 48 x 68 cm

617051 Dywan nastroju - termometr

Kolorowe dywany pomogą najmłodszym w nauce identyfikowania emocji i radzenia sobie z nimi. Będą świetnym miejscem zabaw i poprawy humoru: gdy dziecko jest smutne lub zdenerwowane może wykonać różne ćwiczenia, np. położyć się po stronie z ciemną chmurką i przetoczyć się na "słoneczną" stronę, gdy jego humor się polepszy (Dywan nastroju - tęcza), przeskakiwać z buziek na obrzeżach dywanu na uśmiechniętą buźkę po środku (Dywan nastroju - emotki) czy przechodzić po skali "termometru emocji" z czerwonego pola, aż do niebieskiego i szarego na drugim jego końcu wykonując w trakcie uspokajające ćwiczenia oddechowe (Dywan nastroju - termometr uczuć). Dywany pomogą dzieciom w wyrażaniu codziennych emocji, nauczą nazywania ich oraz dyskusji na temat okoliczności w jakich mogą one im towarzyszyć.

# wym. 170 x 232 cm

517043 Piłeczka antystresowa

Elastyczna gumowa piłeczka obszyta miłą w dotyku nylonową tkaniną. Ściskanie piłeczki pomaga zredukować stres i napięcie fizyczne. • śr. 5,5 cm.
• od 3 lat

OSTRZEŻENIE:

Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.

588009 Żelowa opaska do rozciągania (ciągliwa)

Żelowy przyrząd gimnastyczny do ćwiczeń mięśni ramion, klatki piersiowej oraz pleców. Stanowi również doskonałą pomoc w redukowaniu stresu. Wykonany z gumy termoplastycznej TPR. Dostępny w trzech wersjach oporu. • wym. 23 x 12 cm

• różowy

199311 Plakat - Czy ktoś może mi pomóc?

Niektóre zachowania nastolatków odbierane są przez otoczenie jako przejaw buntu, efekt dojrzewania, a w rzeczywistości są wynikiem przewlekłego utrzymywania się u dzieci niepokojących uczuć i myśli. Sprawia to, że nastolatkowie często mają poczucie bycia niezrozumianym oraz przekonanie, że dzieje się z nimi coś niedobrego, co dotyczy tyko ich i z czym muszą się borykać samotnie. Plakat skierowany jest do uczniów starszych klas szkoły podstawowej - jego celem jest wskazanie dzieciom, że to co czują i myślą dotyczy wielu ich rówieśników oraz że warunkiem poradzenia sobie z problemową sytuacją jest wyrażenie swoich potrzeb, uczuć i znalezienie pomocy w najbliższym otoczeniu. # wym. 68 x 98 cm

199316 Plakat - Nastolatek i depresja

Plakat skierowany jest do uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Jego celem jest uświadomienie, że depresja jest chorobą, która może dotknąć każdego człowieka, także w wieku kilkunastu lat. W przystępny sposób dostarcza informacji o najważniejszych objawach depresji, wskazuje, jak może się czuć i co może myśleć nastolatek cierpiący na to zaburzenie. Zawiera również podpowiedź, gdzie może szukać pomocy, jeśli podejrzewa u siebie depresję. # wym. 68 x 98 cm

Zobacz także